Bona 2009 12 18

Disciplin: Dressyr

Idag blev det ett lättare pass i snön med fokus på det vi fick med oss från Jens clinic. I trav blev det lite tempoväxlingar, övergångar och mycket växlande mellan inåt- och utåtställning. Och massa fokus på sitsen. Jag tycker att jag sitter bättre nu, framförallt är jag mer medveten om hur jag sitter och jag tycker att Bona spårar bättre än förut. Tänker också på att kontrollera henne med skänklarna och magmusklerna istället för tyglarna. I galopp provade vi "esset", alltså att man rider på ett spader-format spår i galopp och i hörnen ställer man hästen utåt och samlar ihop den innan man ställer om och fortsätter framåt. Det gick bra men Bona tyckte det var jobbigt.

Eftersom det var nysnö kollade jag hur rak jag kunde rida henne. I arbetstrav blev det vackra serpentinformationer, inte alls bra alltså, men i mellantrav blev det spikrakt! Duktig hest!

Att jobba på: Stärka henne genom en massa galoppfattningar. Mer tempoväxlingar och övergångar, jag glömmer alltid bort att variera hästen på volten.



Kommentarer
Postat av: Casandra

Du är så duktig!

2009-12-19 @ 08:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0