Bona Julkurs 2009 12 27

Disciplin: Hoppning/Markarbete
Tränare: Annelie


Idag bar det av till Tollsta för min efterlängtade julkurs! Bona var helt gudomligt snäll att lasta och både Anna och jag tappade hakan när hon gick in direkt i transporten. Att lasta ur är hon lite lugnare än förut men ännu inte bra.

Markarbete på schemat då, ponnihest var GALEN. Kan bero på att hon stått sen 23 dec. Träningen kändes sådär, inga genombrott eller aha-n eller nya saker alls egentligen. Vi travade över bommar på serpentinbågar och jobbade med att rida i en bra trav i uppförsbacke, sen lååång bomserie på medellinjen i trav och efter det gick vi över till att rida på volten i galopp över två bommar. Bona var snäll och duktig när hon väl lugnat ner sig och de enda som kom från Annelie var "Bra" eller tystnad. Någon gång sa hon till när vi tappade yttersidan men de hade jag ganska bra koll på själv redan. Avslutade med att hoppa studs med målet att behålla trycket i hästarna och rida rakt. Gick också bra, enda var att jag ska komma upp med blicken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0