Bona Julkurs 2009 12 28

Disciplin: Hoppning/markarbete
Tränare: Annelie

Markarbete med småhinder idag IGEN! Hallå jag trodde vi skulle hoppa! Lite mer givande än gårdagen men fortfarande inte särskilt överväldigande. Vi började med samma övning som igår; trav på serpentinbågar med bommar på "raksträckan", vidare med galopp över bommar på volt och trav över bomserier på medellinjen. Bona gick kanon förutom på medellinjen då hon fick upp huvudet. Jag behöver röra mer på händerna. Efter det hoppade vi studsen från igår och där fick jag tänka på att rida rakt efter och landa i rätt galopp. Inga problem. Avslutade gjorde vi med en liten hinderserie à la trav in på kryss med bom framför, 4 galoppsprång till kryss med galoppbom och 3 språng till oxer med galoppbom. På den serien blev Bonis stötig i galoppen så då fick vi lägga en volt mellan hindren och se till att landa i rätt galopp. De gick inte bra någonstans, lyckades landa i fel galopp HELA TIDEN! Skulle jag till höger blev det vänster, skulle jag till vänster blev det höger. Annelies tips funkade inte så jag gjorde på mitt sätt och det blev bra. När vi slutade sa Annelie att serien såg kanon ut för oss och återigen: får man höra "Bra" för många gånger på en träning är nivån kanske liiiite för låg. Bona var iallafall dunersnäll att lasta idag igen och jag känner mig redo för banhoppning i helgen.

Att jobba på: Röra händerna mer på raka spår, jobba på att landa i rätt galopp, räta upp mig direkt efter landningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0