Bona 2009 12 12

Disciplin: Dressyr

Idag blev det lite trim hemma på fältet. Ingen graman, tänkte att det ska väl lilla häst klara sig utan på hemmaplan, men det var en dum häst idag. Väldigt ofokuserad och stel, det är roligare att prata med hästkompisarna än att jobba. Efter 10 minuters försök till att få igenom ställningen övervägde jag att rida hem och hämta gramanen trots allt. Ponnihest har ganska mycket hjorthals fortfarande och sålänge som det krävs 30-40 min att få henne gå bra är det bättre att rida på gramanen eftersom hon skärper sig och går rätt från början istället för att träna de muskler man vill få bort halva ridpasset. Hursomhelst är jag lite för envis (hämta gramanen=ge upp) så jag fortsatte och det gav med sig rätt snabbt ändå faktiskt. Mias råda om att ha en ganska djup form att tillgå när ponni är ofokuserad för att kunna få hennes uppmärksamhet var kanoners. Så när de väl gick lite bättre blev det lite flytta bakdelen innanför och utanför voltspåret och öppna på rakt spår. Avslutade med övergångar trav/galopp och då var hon duktig ponni!

Att jobba på: Bättre flyt i skolorna och mer fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0