Lavella 2009 12 08

Disciplin: Dressyr
Tränare: Mia

Idag jobbade vi vidare med öppna i trav. Det gick bra, formen i öppnorna är bra nu i vänster varv och höger varv släpper mer och mer. Sen gick vi över till en kraftiga sluta längst med långsidorna till en början och sen in på volten med samma tvärning. Det är en vig häst den där damen men slutorna är jobbiga. Fick lite aha'n kring hur rörelsen ska vara så de blev bra och jag fick igenom ställningen i båda varven. Hon hänger sig gärna i högertygeln så att handen krampar sönder mot slutet av ridpasset. Det blir bättre när man mjuknar eller tar ner henne i en lägre form och det är väldigt mycket bättre än i september. I galoppen fokuserade vi mycket på fattningar ur samlad trav, snygga avbrott och galopp i en svag öppna längst med långsidorna. Galoppfattningarna har vi haft stora problem med, i början tog hon inte galoppskänkeln alls för mig men de har vi kommit över nu och kan jobba mer med kvalitén i fattningarna. Snäll och fin häst rätt rakt igenom idag, hon var kvick för hjälperna, formen var rätt bra rakt igenom, kunde kanske bli lite lägre och kortare i galoppen men fortfarande bra när vi kommit igång.

Att jobba på: Sitsen! Herregud jag mår dåligt när jag ser filmen och bilderna! Förjävligt. Och galoppen: övergångar, tempoväxlingar och formen. Galoppen i allmänhet helt enkelt.

Bilder och filmen är från framridningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0