Bona 2010 04 20

Disciplin: Dressyr
Tränare: Lotta Jerhammar

Knäppishest idag med så Lotta sa åt mig att sätta på henne gramantygel efter några minuter. Då blev hon fin ponny. Jobbade lite med att hålla koll på högerbogen så den inte drog iväg utåt och gjorde övergångar på volt med koll på bakbenen. Sen gick vi över till att rida långsidan ner i svag öppna för att behålla kontrollen på formen och sen skänkelvikning på diagonalen. Hon är lätt att flytta undan vänster men åt höger fick jag rida henne högerställd och jag har för mig Lotta sa att det var högerbogen som spökade och gjorde de svårt att flytta henne.

Efter det jobbade vi lite med galoppfattningarna och där var fokus att hon inte skulle få springa in i fattningen. Jag vill gärna att hon ska ta skänkeln direkt men Lotta så åt mig att vänta ut henne och fokusera på att inte släppa iväg henne. Högergalopp gick bra men vänster var jooobbigt sa hon. På volt gick de inte att fatta alls utan att hon ökade lite in i fattningen så vi provade att rida 3 m innanför spåret på långsidan och fatta rakt. Så fort man la på skänkeln började hon gå på tvären :p haha de måste vart jobbigt. Tillslut fick vi ge oss för de var för jobbigt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Hästblogg av ponny-EM ryttare: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-04-29 @ 21:45:29
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0