Bona 2010 04 22

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie

Världen absolut bästa träning någonsin idag! Damn asså! Vi gjorde lite övningar där vi red en kort bana med normala hinder och lydnadshinder och syftet var att kunna variera ridningen och lägga in lydnad mitt i banan. I banan ingick lite normala språng med kort väg, typ halvt igenom med en oxer på och det behövdes tränas på.

Jag red lite slarviga väger till en början och de blev bajs, sen blev vägarna bra när jag skärpte mig men då tappade jag drivningen genom svängen och även om vi hela tiden kom över så blev de inte riktigt bra. Handlade som sagt bara om att driva igenom svängen så tillslut fick vi till det och då la Annelie upp oxern på typ 1,10 :o Hihi.

Efter det fick vi hoppa en lite längre bana med ganska enkla vägen men mycket såna hinder som jag tycker är obehagliga, många relaterade avstånd, en tre-kombination med oxer-ett spång-räcke-ett språng-oxer och en kombination med trippelbarr in och relaterat avstånd till en ganska bred oxer. Allt flöt på bra förutom just dom grejerna jag tycker är lite svåra så dom fick vi ta om ett par gånger men satt de som en smäck! Bra tempo, flyt genom hela banan, kom rätt in på alla hinder. Kaaaanon! Nu är de bara att börja höja hindren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0