Bona Banhoppningsträning 2010 04 05

Disciplin: Hoppning
Plats: Heda
Klasser: 80 cm+90 cm

Ponniplutt var spänd som aldrig förr idag och första klassen kändes... skum? Fick startsignal så fort vi kom innanför dörren så vi körde på direkt. Ridningen var dålig men vi var felfria. Borde tagit en stund på mig att lugna ner henne innan vi körde igång så hade de nog känts bättre.
I 90 lugnade jag henne en stund innan vi körde igång. Tyvärr red jag skitdåligt, undertempo nästan hela banan och slarviga vägar så jag la en volt. Förutom det var vi felfria och vi fick ta om sista kombinationen en gång och då var hon klockren.
Generellt tyckte jag inte hon kändes riktigt bra, loj liksom även om benen trummade på och jag antagligen kunnat rida i en bra galopp trots hennes humör. Kan vara att hon gick dagen innan? Annars brukar hon få vila dagen innan träningar eller tävlingar. Spänd var hon också men jag fick ändå känslan av att det inte är alltförsvårt att jobba bort.

Att jobba på: Andas. Jag tror jag spände mig endel med och red dåligt därför. Lätt i handen. I mitt huvud har jag en video av Annelie som andas ut och öppnar upp händerna framförsig som om hon släppte ut tyglarna. Den måste jag plocka fram när jag rider för då vet jag att det blir bra. MER TEMPO!! Nästa gång ska jag tänka Yiihaa à la Vilda Västern så kanske de kan bli normaltempo iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0