Lavella 2010 04 27

Jösses de var länge sen jag gjorde något vettigt tillsammans med den här hästen. Idag blev de iallafall ett pass på banan. Till en början trodde jag hon skulle få dampet och skicka av mig vilken sekund som helst men de uteblev. Istället var hon helt gudomligt fin men en smula explosiv. Jobbade på att få flyt i sidvärtsrörelser och de blev lite ahan idag :) Först gjorde jag som jag alltid gör, hur nu det är och då tappar hon bjudning och rörelsen blir lite hackig liksom med varierande tvärning. I öppnorna kom jag fram till att en bra position var med bäckenet rakt upp och ned i vinkel med hästen och axlarna i vinkel med färdriktningen. Då blev de kaaaaalas!! Ingen är gladare än jag. I skänkelvikning däremot kändes de bäst att sitta rakt över hästen och bara titta i färdriktningen. Sen blev de lite galopp och hon är så himla lättriden och fin i galoppen nu! Har inte mycket att tillägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0