Bea 2010 02 15

Lilla ponny har varit superduktig idag! Började med att hänga och sitta lite på henne i stallet och det har vi gjort ganska mycket nu så det var nemas problemas. La på skänkeln för första gången idag och ville bara ha en reaktion från henne. Jag fick hjälpa till och smacka lite på henne och då tog hon ett distinkt steg framåt :p

Sen var det tömkörning och vi fokuserade mest på att hon skulle gå fram när jag bad henne och sakta ner eller stanna när jag bad om det. Kalasduktig, hon har inte ifrågasatt någonting än. Travade för första gången idag också och hon fattade jättefort vad som gällde och verkade tycka det var ganska kul. Höll bara på 5-10 min och hon skötte sig exemplariskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0