Bona 2010 02 04

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie

Kanonträning idag!! I början var ponny väldigt motig i vänstersidan men Annelie hjälpte mig lite så blev det iallafall bättre. Jag fastnar gärna i vänsterhanden när jag inte får loss henne och då låser hon sig bara, men med mjuka ledande tygeltag så ger hon med sig. Vi började med att hoppade två räcken på böjt spår med fokus på att inte låsa handen och rida en bra väg emellan. Bona var bäst såklart. Sen la vi på en trippelbarr som var GIGANTISK!! Jag trodde inte vi skulle hoppa den alls och när Annelie började fixa med bommarna höll jag på att avlida. Upp till bevis, böjda linjen gick kanon, vägen till trippeln blev bra och på anridningen tänkte jag bara "Titta bortom hindret, titta bortom hindret!". Vi kom över utan att dö och då var jag så lättad att jag kramade Bona innan vi ens hann sakta av och berömde henne massor! Annelies svar på mitt beröm till Bona var "Ja de kan man verkligen säga!" så jag antar att det var bra :p Upprepade övningen en gång och efter det hoppade vi en studsserie med 7 hinder. Bona var återigen bäst och idag var jag till och med tillräckligt sansad för att lyckas rida henne rakt igenom serien. Gah helt fantastiskt! Bara kanonfint rakt igenom! Bästaste Bona.


Kommentarer
Postat av: Casandra

NI är så duktiga!!!

2010-02-06 @ 10:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0