Bona 2010 02 10

Disciplin: Dressyr/skogen

Idag blev det graman, nu får de va slut på dumheter tycker matte. Ponni var fiiiiin!! Älskar att hon bara fattar "Okej nu måste jag koncentrera mig" så fort man får på gramanen. Får man henne bara med sig så behövs den inte mer sen. Lite svår i vänstersidan fortfarande men det var sååå mycket bättre än igår. Passade på att öva lite mellantrav idag när hon var snääll och hon var såå duktig!! Man bara känner hur hon trycker på och länger sig i ökningen! Fiiiina häst. Finare än Vellsor när hon vill :p tycker jag iallafall men jag kanske är lite partisk. Det blev ganska mycket galopp, det är dags att hon lär sig byten tycker jag (hopphäst 14 år...) så vi gjorde en massa enkla byten. De går rätt bra men hon är inte med på flygande byten än. Ibland får vi till ett flygande på frambenen men korsgalopp duger icke :p Hon var iallafall fin och gjorde kalasfina övergångar mellan skritt och galopp och tillbaks. Bästaste flickan. Lite skänkelvikningar på hemvägen och då blev hon ännu finare. Vi SKA debutera LA i år med godkänt. Så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0