Bona 2010 02 11

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie

Är hon bäst eller? Anna jobbade idag så jag fick åka själv om jag ville hoppa idag. När jag började rida ponnyskrutten i september förra året tog det två personer 75 min att lasta åbäket. Idag, tog det en (ensam) person 5 sekunder att lasta prinsessan. Bäääst! Hoppningen gick kanon, började med ett lågt räcke med travbom innan och efter det en oxer ur en kort sväng. På räcket ville ponnyskrutt hoppa av åt vänster hela tiden så vi trixade lite med bommen och la den högre på vänstersidan men hon tyckte tydligen det var lättare att hoppa 30 cm högre än att hoppa av rakt :p Knäppis. Sen blev hon iallafall fin toto. Sen biide de en liten bana med fokus på bra vägar och tempo. Som vanligt med andra ord :p Fick inget bra tryck i galoppen så på 2an blev de 3,5 språng istället för 3 ett par gånger innan jag fick till det. Sen blev det också bra. Det börjar bli lite bekvämt nu. Vart är "Nu ska ni hoppa den här oxern på 3 m"-ångesten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0