Bona 2010 02 14

Jag börjar älska snön lite mindre än jag gjort hittills. Eller inte snön i sig men att den är 1 m djup och ligger överallt och att det inte finns något ridhus i Nykil. Inte okej. Idag hade jag bara -1h på mig i stallet. Ja, minus en timme eftersom jag låg efter som fan i tidsplaneringen så de blev en kort sväng med Bonibus idag. Fast när jag väl kravlat mig upp på hästen kan jag ändå inte hoppa av förrän jag är någorlunda nöjd med dagens prestationer så de tar alltid mer tid än planen.

Som sagt är det snö ööööverallt och den är djup och tung. En liten stunds kondition/styrketräning fick hon sig idag Svarta faran men när jag föreslog att vi kunde göra lite travvolter på fälten trots snön sa hon att vi inte riktigt var på samma våglängd. Då kom jag på den fantastiska idén att rida fram och tillbaks på en plogad grusväg inte allt för långt från stallet. Då kom Bona på den fantastiska idén att låtsas allt var jätteläskigt på grusvägen så det som kändes som en hyfsad idé blev snart en dålig idé. MEN, alla vet att man ska hantera hästarna med hjärna och inte muskler eftersom hjärnan är det enda vi har att överglänsa hästarna med, så tillslut blev det iallafall några etapper med vad som skulle kunna anses vara en häst i form.

Det var roligt iallafall idag, jag fokuserade mer på att hon skulle gå på framåt ordentligt snarare än att hon gick på tygeln och hon blev ASFIN en stund! Satte lite tryck i henne i traven, som en ökning bara fast lätt henne gå kvar i ökningen men inte som en ökning. Eh? Anywho, GAH efter ett par steg i det här fina så bara... Asså det var magiskt! Så himla rund och fin i formen, jösses det var en miljontrav vill jag lova och det var nästan lika fantastiskt som att tölta med Jorm (om det är någon som vet hur det är ;). Mitt smile var iallafall likadant. Helt fantastiskt!!

Just de! Idag gjorde hon ett byte!! Inte perfekt eller särskilt bra överhuvudtaget men likväl ett byte!!

Sen var det möte på Heda och nu har vi signat upp till Div III-lagen i både hoppning och dressyr :p Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0