Bona 2010 02 15

Ännu ett ridpass i skogen men idag försökte jag jobba henne iallafall. Där det gick red jag på volter med henne och försökt rida henne till jämnt stöd på båda tyglarna och att hon svarar för båda skänklarna. Damn det är svårt, får inte fram henne till högerhanden och hon vill inte gå fram ordentligt för vänsterskänkeln så det är ett helvete att få ordning på det. På volterna varierade jag ställningen inåt, utåt och rakt och försökte vara stilla i handen och korrigera henne med skänklarna. Jag sitter gärna och grejer mycket med händerna och dels glappar jag endel i kontakten då och släpper iväg henne och dels glömmer jag bort skänklarna. Hon var rätt tittig så jag fick rida henne i öppna typ hälften av volten och det förstörde min plan lite men något bättre blev det iallafall. På grusvägarna där det inte går att lägga volter gjorde jag mycket "slarviga" skänkelvikningar för att få igenom ställningen ordentligt. Då överraskade hon mig och var kanonfin undan vänster men assvår undan höger och försökte springa före med bakdelen.

I galoppen jobbade vi vidare lite på byten och gissa vad!! Hon gjorde två rena byten idag!! Haha men jag tror inte hon fattade riktigt vad som hände så vi får väl se hur det ter sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0