Bona 2010 02 18

Skogen igen... Ingen hoppning idag tyvärr... Gramantygel och superladdad ponni. Anna har ökat på kraftfodergivan lite nu och så har hon stått två dagar i sträck... Najs. Hon var påväg att skicka av mig 4 gånger. Väldigt lätt i baken, flera gånger när jag la på spöet svarade hon med att sparka bakut. Även fronten var ganska lätt, hon var påväg att backa ner i ett superdjupt dike vid ett tillfälle, jag fick lite smått panik eftersom att jag vet att hon fastnar med backen i ibland när vi inte kommer överens och ville inte dö. Så jag rött i åt henne riktigt ordentligt, tack och lov gick hon fram men då blev det såklart att hon galopperade på stället och småstegrade en stund innan hon lugnade ner sig... Sen gjorde hon en asfulgrej när jag stod i lätt sits i lite halvkass balans och bara tvärvände. Tack och lov satt jag kvar.

Annars var hon väldigt fin, när hon kommer ner i en djupare form jobbar hon verkligen på som hon ska, traven var att dö för och galoppen blev också fin. Svarade faktiskt riktigt bra för vänsterskänkeln också nu, härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0