Lavella 2010 02 09

Disciplin: Dressyr

Idag skulle vi ridit för Mia med det var tjockt med hästar i ridhuset så de får bli imorgon. Samma problem med Lavella som Bona; hon hänger sig totalt i högerhanden (fast på Bona är de i vänster) och är assvår att lösgöra. Eftersom jag ridit Bona innan var jag rätt orkeslös och kände mig bara uppgiven när Vellsor började kämpa emot hon också. Men, först försökte jag hitta en bra trav och sen blev det lite öppnor, ökningar och skänkelvikningar i det. Sen jobbade vi med galoppövergångar större delen av passet, massor med fattningar och avbrott och hon blev faktiskt fin OCH lösgjord!! Härligt! Jag får inte kläm på övergången galopp till trav, saktar liksom av i fel moment så hästen faller fram in i traven och stannar upp. Ingen mjukhet här inte. Får se om Mia kan hjälpa mig med det imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0