Bona 2010 01 13

Diciplin: Dressyr

Fältet idag igen. Gud jag måste verkligen se till att hon får gå i skogen någon dag snart. Tiden har inte riktigt funnit sista dagarna. Imorgon är det hoppträning så återigen red jag bara igenom henne idag och hon var fiiiin hest! Gick på tygeln direkt och var inte alls så stel som hon brukar!! Då blir matte glad. Fortfarande inte bra i vänstersidan men jag tyckte nog hon vågade ta lite mer stöd på höger idag. Fokuserade mycket på att ha tyngdpunkten rätt i båda varv och verkligen vända henne för ytter. Jag faller gärna inåt i volten, hänger mig i innertygeln och släpper ytter. AJAJ!! När hon faktiskt börjar gå dåligt är det iallafall lätt att komma ihåg att rätta sig själv - hästen är den bästa läraren.

Galoppen var inget vidare, volten var ganska stor, rider mest i ett upptrampat spår nu eftersom snön är så djup och då glömmer jag lätt bort att variera arbetet. Återigen undrar jag om jag är väldigt drivande i sitsen eller vad jag håller på med för Bona har också varit lite springig nu och ligger på bettet rätt rejält i galoppen. Och lång vet vi ju redan att hon är. I galopp är det svårt som attan att få loss vänstersidan och ännu svårare att vända henne undan höger.

På det stora hela är jag iallafall nöjd eftersom hon fokuserade redan från början och inte krävde 30 min för att komma loss. Fiiiiina hästen

Att jobba på:
Sitsen sitsen sitsen. Utredning tack. Blicken upp och händerna stilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0