Bona Banhoppningsträning 2010 01 03

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie
Klasser: 70cm+80cm

Supernervöst idag! Jag insåg på plats att jag inte hoppat banor sen sommaren 2008! Dessutom hade jag väl inte riktigt koll på hur 70-80 cm såg ut i verkligheten och jag hade ingen som helst koll på vad vi hoppat på träningarna hittills. För er som inte vet det så kraschade jag rätt ordentligt vid tillfälle med min förra häst och fick hjärtat i halsgropen bara jag tittade på hinder högre än 60 cm för 2 månader sen. Jag tycker fortfarande det är lite obehagligt att hoppa men det blir roligare för varje träning.

Framhoppningen gick bra, vi hoppade ett räcke på ca 1m och det var då jag blev osäker på vad vi gett oss in på eftersom jag inte hade en aning om höjden och Annelie sa åt mig att hoppa. Men det gick bra och jag dog inte. Sen sänkte dom igen när det var dags att rida banan så då lugnade jag ner mig. På 70 cm fick vi två stopp på en limegrön oxer som vi gått omkull på en gång, inte så konstigt alltså eftersom jag är mes. På 80 cm fick vi ett superonödigt stopp på första hindret, jag tror jag blev lite osäker på höjden, farten blev kass och Bona började dra åt höger. Gör om gör rätt och sen var vi felfria resten av banan. Generellt var farten lite dålig i andra varvet men jag är absolut nöjd med insatsen! Nästa gång blir det ännu bättre och Bona är helt fantastisk!

Att jobba på: Lite tuffare attityd och blicken upp. Får ge mig ut och rejsa i skogen nu så jag blir lite fartblind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0