Bona Banhoppningsträning 2010 01 17

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie
Klasser: 70cm+80cm

Anna fick snällt stanna hemma idag och pappa körde oss till träningen. Bona stegrade sig en gång när vi lastade men sen gick hon på direkt och de gick kanonbra. Vi var framme astidigt så vi drack kaffe med Annelie ca 30 min innan vi lastade ur och Bona var kolugn hela tiden vi lämnade henne i transporten! Duktiga flickan. Annelie fick hjälpa oss lasta ur, jag vågade inte låta pappa öppna luckan själv iochmed att hästis kastar sig något förbannat när hon hör att man börjar pilla på låsen. Det gick bra men pappa var likblek efteråt, fast att jag var supernoga och sa typ 4 gånger "Hon är galen, stå INTE bakom rampen" blev han typ chockad! Sträckte axeln gjorde han också stackarn.

Spänd som vanligt när vi red fram men de gick över ganska fort och hon kändes mjuk och fin sen. I 70 cm tyckte jag att jag vågade rida på ordentligt, även om det absolut gärna skulle kunna vara lite mer tryck i galoppen. Tyvärr red jag fel väg och mesade lite väl mycket mellan 2an och 3an så den "petade" vi ner. I 80 cm var tempot DÅLIGT men ponnihest är snäll och det var absolut bättre än för två veckor sen. NOLLA!! Jag log väääldigt stort efteråt. Finaste hest!!!

Att jobba på: Ännu mer tempo HELA vägen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0