Lavella 2010 01 06

Disciplin: Dressyr 

Nu har Vellisen kommit hem igen från sitt andra hem. Det kändes verkligen att det är ett par veckor sen jag red henne sist; noll kroppskontroll och endel fläng och otakt. Det är konstigt, hon går ju verkligen så himla mycket bättre än Bona och är så himla ambitiös och lydig att rida. Ändå känns det som att det går jättedåligt när jag rider Lavella jämfört med Bona, fast att Lavella. Kanske är för att jag vet att hon kan ännu bättre och jag sinkar henne medan Bona utvecklas med mig.

Eftersom det var så kallt tog vi det ganska lugnt, red själv i ridhuset, inte så ofta det händer eftersom jag rider för Mia annars på min dressyrdag och andra dagen i skogen. Jobbade med det vi brukar, övergångar skritt-trav, tempoväxlingar osv till uppvärmning, lite mellantrav på diagonalerna och öppna på långsidorna. Galoppen är det jag har allra störst problem med på Lavella, där är faktiskt Bona bättre eller iallafall lättare. Idag tog Vellis inte fattningarna alls till en början och i höger varv fick jag henne i vänster galopp hela tiden. Efter ett tag var vi överens igen och då blev det lite fattningar på rakt spår ur både skritt och trav och lite jobb med energin i galoppen.

Kommentarer
Postat av: [sofia - foto, design]

Godmorgon!

Kikar in för att önska dig en riktigt härlig dag :D

Kram, Sofia

2010-01-09 @ 06:39:52
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0