Lavella 2010 01 12

Disciplin: Dressyr

Idag var det kaaaallt och, jag förstår inte varför men jag var helt slut i kroppen. Egentligen skulle vi ridit för Mia idag men väl i stallet kändes det bara Neeeeej! Så, vi körde lite lättare pass. Red fram likadant som på Bona igår med fram- och bakdelsvändningar i hörnen och det blev kanon! På Lavella kändes verkligen skillnaden och hon har nog aldrig varit så jämn på tyglarna som idag. Inte helt jämn dock men ett steg på vägen! Lite trav och sen och då var hon jätteduktig och sökte sig till den låga form jag ville ha henne i under uppvärmningen direkt!! Brukar krävas lite pill annars.
Vi gjorde vi lite galoppfattningar och förvända galopper innan vi lämnade kylan för dagen. Jag funderar på om jag är väldigt drivande i min sits för Lavella har jag fortfarande inte riktigt grep om galoppen på. Idag gick det ändå väldigt bra och hon var lugn och kontrollerad på tygeln. Ska komma ihåg att prata med Mia om det och se om hon har något att säga.

Att jobba på: Sitsen! Räta upp mig både i lättridning och nedsittning. Fundera på hur jag sitter i galoppen, vad jag gör men händerna osv. Släpper gärna ut tyglarna så att dom blir dunderlånga! Så ska de inte vara... Blicken upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0