Lavella 2010 01 19

Disciplin: Dressyr

Lite flum i ridhuset bra idag, mest att hon skulle få springa av sig lite. Försökte få igenom ställningen åt alla håll men högersidan var jäkligt svår idag. Bajs. Speciellt galoppen var helt åt helvete i höger varv, hon drar ifrån mig så fort jag försöker ställa henne inåt. I vänster varv var hon fin. Efterhand insåg jag att jag började lite i fel ende när jag försökt få till ställningen så då fick hon gå rak istället och då blev hon plötsligt fin. Allmänt dåligt pass, vi kommer liksom inte överens. Skönt iallafall att hon gick bra på slutet och traven blir bättre och bättre trots att den redan är fiiin.

Att jobba på: Bra galopp i första hand, ställning i andra hand. Ställ utåt när hon inte vill släppa efter inåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0