Bona 2010 06 15

Lite dressyr på fältet idag. Det gick bajs, hon sprang ifrån mig i traven hela tiden och allt kändes bara obalanserat. Suck. Jag red som en kratta också med långa tyglar och kass sits. MEN, jag vill starta LA i augusti så jag kände att det var dags att ta tag i det här. Gjorde lite skänkelvikningar och övergångar men hon är liksom inte riktigt på. Vet inte riktigt hur jag ska få henne lite mer alert. Tips?

Tänk om man kunde rida. Typ sitta rakt. Ha korta tyglar. Sluta spreta med armbågarna. Ha tårna framåt. Herregud.

Ful häst.

Ful ryttare.


Nu när jag tänker efter blev faktiskt traven mycket bättre efter vad som skulle föreställa skänkelviktningar och hon kändes mer lösgjord vilket iförsig inte är så konstigt. Däremot blev hon lite sämre i övergångarna och svarade inte fram riktigt. Tips på övningar för bättre skänkelvikningar efterlyses. Och mer framåtanda.


Lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0