Bona 2010 06 16

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie

Första hoppträningen efter vilan! De gick kaaaanon! Framridning på räcke i galopp, bom innan och efter. Sen blev det 5,5an, alltså trav in, hoppa kryss, 5,5 m till oxer och sen 6,5 m till oxer. I början backade Bona av när vi kom mot hindren och jag la på spöet. Jag tycke de fick den effekt jag ville ha men tappade rytmen lite just i korrigeringen så Annelie sa åt mig att driva med benen istället. Haha jag är så lat :p Anywho gick de bra så oxern åkte upp på 1,10 och så la vi på en oxer "halvt igenom" efter att man ridit genom hörnet och ett räcke på böjt spår från oxern. Båda låg på 1 m. Jag tyckte det gick kanoners rakt igenom men Annelie var missnöjd med mitt val av väg. Jag slarvar och jag försökte bättra mig men det är så svååårt! Tillslut ställde hon sig ivägen så att jag höll på att rida över henne men då blev vägen bra iallafall. Anna var med och tog kort, missade hästen litegrann och många bilder på avsprånget precis när framhovarna ska upp i luften :/ Jaja, något bra blev det iallafall :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0