Bona 2010 06 26

Dressyr på fältet idag och fiiiii feeeeenn va fin lilla häst var! Helt galet, världens fluffigaste trav och den gick liksom att fluffa till ännu mer genom att driva. U N D E R B A R T ! Övade travökningar, i början hände inte så mycket eller så föll hon över i galopp men efter ett tag fattade hon faktiskt och gjorde kalasfina ökningar med framhovarna vilande i luften liksom! Åh jag älskar henne! Hade monstersporrar à 2 cm på mig, hon blir så loj när vi tävlar dressyr så jag ska eventuellt ha dom nästa tävling och provade dem första gången idag. I traven fungerade det ju uppenbarligen helt underbart bra men när vi skulle galoppera vågade jag liksom inte ge henne rätt hjälper för att sporrarna var ivägen och då blev det bara otydligt och jag råkade peta henne av misstag med dom ett par gånger. Så jag är lite kluven för travökningarna och galoppfattningarna är det som vi haft svårast för tidigare på tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0