Bona 2010 06 27

Disciplin: Hoppning
Plats: Rappestad
Klasser: 90 cm bed. Stilhoppning + 1 m bed. A:0/A:0

90 cm
Höll på att miss vår start och fick hoppa räcket på framridningen i raketfart två gånger och sen direkt in på banan och rida :p Ritten kändes ändå bra och trots att vi inte hann kolla på några läskiga hinder. Bona var en stjärna <3 Jag hamna lite efter i några språng och drog henne i munnen men det var inte på långa vägar lika illa som förr i tiden när hon fick hoppa jämnfota för att jag var så efter. Tyckte vi hade bra flytt, alla relaterade avstånd blev bra men vi kom lite nära de flesta enkelhinder tyckte jag, ska diskutera med Annelie om det. Stilbedömning på klassen, fick 8 på bedömningspunkten "Ryttarens hand - känslighet och följsamhet". Hahaha kolla bilderna liksom! Fast faktiskt, även om min eftergift är typ obefintlig så är tyglarna faktiskt slaka på nästan alla bilderna så de är ju bra att lilla häst inte behöver lida.
Räckte till 7 placering av 52 starter :D




1 m
Jag hade världens bästa plan och tänkte rida kalasbra i omhoppningen och vinna men vi fick ett nedrigt pet i grunden så de blev ingen omhoppning :/ Tempot var iallafall kanoners kändes de som och vi var gott och väl inom maxtiden. Återigen kom vi för nära på enkelhindren men lilla häst löser allt känns de som. Gud vad hon är underbar. Nedslaget var på ett räcke som vi gick av perfekt på så jag vet inte varför vi rev den... Anywho är jag supernöjd, min första officiella 1 m avklarad och de kändes bra :) Bona är bäst helt enkelt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0