Lavella 2010 06 08

Sista dressyrpasset med Vellsor innan hon åker hem över sommarn, kanske för alltid eftersom jag inte vet vad jag gör i höst. Hanna var med och hjälpte mig lite. Lilla häst bet sig som vanligt fast i högerhanden så jag fick börja med att ställa henne kraftigt, omväxlande åt båda håll och därefter rida skänkelvikningar i båda varven. Det funkade väl rätt bra men helt lösgjord i båda sidor blev hon aldrig.

Mycket ridning handlade om att hitta takten, jag fick ta ner henne i en väldigt kort trav, på gränsen till skritt och när jag hittade gunget skulle jag rida fram i det. Jag tyckte traven blev lite loj men då fick jag lägga på spöet i takten. Resten av passet gick ut på att rida i takten hela tiden genom alla rörelser och övergångar. Gjorde fler skänkelvikningar och de blev bättre när jag verkligen tänkte på att behålla takten. Måste vara nog med att framdelen leder rörelse dock. Galoppfattningarna var fina idag, galoppen med. Vänster varv är lättast, i höger biter hon sig fast. Jag har hittat hur jag får loss henne men jag orkar liksom inte. I alla fall, nu känns de som att jag har kontroll på fattningarna helt, dom är bra liksom. Avsaktningarna börjar de sig, för de första har jag haft problem med att Lavella föregår mig och saktar av när jag börjar förbereda avsaktningen och sen har det tagit tid att hitta takten i traven igen efteråt. Idag klarade jag dock av det med klart godkänt! Stolt flicka! Lite mellantrav också gjorde vi och de gick kanon, hon är superenkel att länga och upptagningarna gick också helt okej, fick rida mellantrav på diagonalen och sen samlad trav i öppna på kortsidan vilket kändes som en bra övning.

Kommentarer
Postat av: Casandra

Vad det har hänt saker med din sits! Sådär vill jag också kunna rida!! <3

2010-06-13 @ 06:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0