Bona 2010 03 03

Skogen idag med ponniskrutt, försökte ta till mig det Hanna sagt när jag red Lavella igår och provade samma sak på Bona eftersom problemet är dessamma på båda hästarna fast i olika sidor. Det funkade ganska bra faktiskt, kan ju i princip bara rida på raka spår eftersom det är skogen som gäller nu men växlade mellan att ha henne höger- resp vänsterställd och hela tiden fokusera på att inte låta henne skjuta ut vänsterbogen, och om hon gjorde det korrigera med SKÄNKELN. För min egen del måste jag befästa att ta till väntserskänkeln innan jag börjar plocka med vänsterhanden. Jag tyckte att hon blev bättre mot slutet men det är mycket jobba och man känner inte lika tydligt på henne när det är bra. Men jag tror vi är på rätt väg. För övrigt gjorde hon fina galoppfattningar, skänkelvikningar och tempoväxlingar. Dags att börja jobba på allvar med dressyren om de ska bli någon lagdeltagande :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0