Bona 2010 03 23

Disciplin: Dressyr
Tränare: Lotta Jerhammar


Välbehövlig träning för första gången på typ 2 månader :p Vad vi skulle uppnå var lösgjordhet och ärlighet på båda tyglarna. Lotta tyckte att Bona travade utan egen balans och kompenserade det genom att springa fram till handen. Så, jag fick rida henne i en väldigt långsam trav för att hon skulle gå med egen balans och om hon spände till skulle jag ta ner tempot mer. Hon måste lära sig att man travar med egen balans.

Hon var som alltid väldigt hög i formen men jag fick tipset att tänka att undersidan av halsen skulle vara avspänd och då blev det faktiskt bättre. Vidare ville vi som sagt få henne ärlig på båda tyglarna och jag tyckte hon kändes rätt lösgjord i sidorna innan men hon behöver kommer över mer på högertygeln. Om hon stack iväg med ytterbogen fick vi lägga en 10 m-volt ut från volten och ställa över henne på andra sidan, och sen skulle jag behålla den känsla tillbaks in på den stora volten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0