Bona 2010 05 06

Disciplin: Hoppning
Tränare: Annelie

Idag blev det mycket korta och lustiga vägar. Vi hoppade en bana där vi skulle styra emellan två hinder som stod jättetätt och så var de som sagt korta vägar mellan hindren. Det var svårt, jag får inte Bona att landa i högergalopp så när de var högersväng efter ett hinder hinner jag nästan inte byta innan nästa hinder kommer. De blir liksom bättre under träningens gång och när jag har blicken framåt landar hon rätt i flera fall. Sen kan hon ju inte flygande byten, ibland blir de det ändå men oftast måste jag bryta av till trav ett steg och byta galopp och det är svårt att få ner henne i trav. Jag fick lite skäll också för att jag inte utnyttjade vägarna mellan hindren och inte red galoppen utan bara lät henne traska på felställd. De måste jag skärpa mig med.
På de stora hela gick träningen bra och vi fick avsluta med att hoppa en lite kortare bana på 90-110.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0