Bona 2010 05 18

Disciplin: Dressyr
Tränare: Lotta Jerhammar

Spänd och motig häst idag. Hon satt fast totalt i vänstertygeln så det var ungefär vad vi ägnade hela ridpasset åt. Jag berättade för Lotta att hon slutat fatta vänstergalopp och att hon blev väldigt loj på tävlingarna men hon tyckte liksom jag att det största problemet med att hon spänner sig var övervunnet (förutom idag då tydligen) och resten är inte så svårt att slipa på. Soo, massa lösgörande, fick order om att inte ”plocka” loss henne med vänsterhanden utan ta den i en enda rörelse mot låret och hålla kvar tills hon gav efter. Väldigt effektivt men de kändes som att det var tvärt emot allt jag lärt mig på sistone. Målet var såklart att få henne på högertygeln såsmåningom men ändå, lossa med innerskänkeln trodde jag ju… Hon släppte fint i alla fall efterhand så de var ju bra. Då gjorde vi ett par fattningar och de funkar såklart när hon är lösgjord åt vänster…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0