Lavella 2010 03 02

Idag fick jag hjälp av Hanna när jag red och det var riktigt nyttigt, är nog väldigt värdefullt att ha hjälp av någon som känner hästen så bra, även om Mia också är duktig. All fokus på att hon skulle gå jämnt fram till båda båda tyglarna, hon hänger sig som bekant i högerhanden och skjuter in bogen så första målet var att få bogen på rätt plats och få över stödet på högerhanden. Istället för att "dra" loss henne i innersidan så skulle jag ta till högerskänkeln varje gång jag kände att jag ville ta i högerhanden, och såklart fånga upp det på vänsterhanden. I vänster varv började jag med att rida henne utåtställd tills jag kände att jag kunde kontrollera att bogen inte försvann ut åt, då fick jag ställa henne inåt och så fort hon var påväg bort ställa utåt igen. Det var jättesvårt och fruktansvärt jobbigt men tillslut gick det. Inte kanonkalas men så mycket bättre än det har varit sista tiden och jag känner att jag har lite mer kolla på vad jag gör nu.


Ny film, jämför med denna: Klickeliklicka. Sitsen är bättre va? Och det är en smula mer kontrollerat allting tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0