Bona 2010 03 13

Skogen som vanligt och Bona var kanonfin! Rider henne på graman ute fortfarande eftersom hon blir så ofokuserad annars men idag behövdes den inte så mycket och hon var så himla lösgjord och fin!! Kunde rida henne i sluta både för vänster och höger utan att hon gick emot skänkeln och de var inga problem att ställa henne till vänster. Snacka om att det gått fort att få fram henne till högerhanden sen jag red för Hanna! Tror jag har suttit på henne kanske 4 gånger och det är helt absurt vilken skillnad det är! Tror övningarna vi gjorde på framridningen på hoppträningen i torsdags fick henne lite mer avslappnad även idag.

I traven blev det lite skänkelvikningar sin var fina, hon går bättre undan vänster än höger tycker jag, får inte riktigt ut vänster fram där. Sen blev det mycket galopp eftersom tanken var att det skulle vara ett konditionspass idag (vilket inte gick så bra för att underlaget var så trist) och vi gjorde endel fattningar från skritt, enkla byten och tempoväxlingar. Enkla bytena är fina nu, ibland fattar hon och byter flygande men oftast inte. Men jag tror det är pågång, känns som att jag har lite bättre koll på vad jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0